Sunday 6 June 2010

DIY dimalam yg hening....

DIY - Do It Yourself....

semua orang tahu mengenai konsep DIY... seboleh-boleh konsep nie akan menggunakan apa sahaja barang-barang buangan ( recycle item ) atau mengunakan "bahan mentah" pada kos yg murah...

so hari nie apa yg saya buat,  mungkin suatu yang biasa dalam dunia fotografi... iaitu DIY something utk "snoot" hehehehhe.... snoot plak kalu kita tanya mr.google sure kita akan dapat byk result ( carian = snoot + photography) iaitu penghasilan cahaya kreatif dari speedlite... saya pon tak ler pandai sangat dalam bidang fotografi...but light effect dari snoot cukup mengkagumkan sekiranya kita buat portrait shoot... lebih2 lagi kalu main style low key...

so kita pendekkan cerita nie terus kepada bahan yg saya gunakan utk DIY nie.
saya menggunakan barang buangan...Kotak air dan juga penutup plastik tabung kerepek ubi hehehehhe



sekali imbas macam pistol ler pulak benda nie...hehehehehe

so hasil nya ...... jeng jeng jeng..... :D


hehehhee..... tak ler hebat mana pon.... but at least tercapai juga hajat aku nak mengetest apa yg org panggil "snoot" ..... komen dan cadangan daripada u all , amat lah saya alu2 kan.... :D

No comments:

Post a Comment