Thursday 29 July 2010

Berita Harian Online | Umpan kereta mewah

Berita Harian Online | Umpan kereta mewah     <<<==== klik kat sini


aku harap berita nie membuka mata kita semua yg selalu nie kemaruk "nak cepat kaya..."
takde cara atau jalan yg lebih senang dan mudah juga jalan singkat utk menjadi kaya raya sekelip mata
kecuali lah kita nie jumpa lokasi/port minyak kat belakang umah kita ke... or jumpa lombong emas.... ataupun karung/guni $$$ jatuh dari langit hehehhehee....

aku dah lama perhatikan fenomena skim cepat kaya nie, especially kat fb....
contohnya,
"u bank in rm xxxx amount ari nie, esok u dapat 2 kali ganda amount tue..."
wah.... gila beturrr... within 24hours punya investment jadi 2x ganda... u tak nak ke....

hehehehehe.... Alhamdulillah.... aku tak gelap hati dan mata.... dengan tawaran2 macam tue....

my simple question is...."what is the catch..?"

selalu nya benda2 mcm gini ada buruk lebih daripada baik nya... so kita nie kena lah berjaga2... kita lah alert.... jgn mudah terpedaya dengan tawaran2 "untung berlipat2 kali ganda..."

pernah sekali tue... aku kena approachd pasal benda "kompom untung berkali2 ganda.."... so aku mintak ler... dia send aku proposal dan juga nombor ic dia... so tat bole gak aku cek kiri dan kanan... walaupun aku tau, dia mungkin pakai or send ic org lain .... tapi at least aku nak gak benda tue kena send kat aku hehehehe... selepas dari tue.... takde dengar langsung baik email or messenger daripada org tersebut...

mungkin dia rasa takleh nak makan kot.. or permintaan aku tadi tue membebankan dia.....


bak kata seorang ustaz yang aku kenali..... "dalam dunia nie, macam2 jek cara org nak bohong kita... kekadang tue kita nie pon terpengaruh... kerana apa.... kerana dorongan nafsu.... melampui akal... so banyak2 ler berdoa semoga kita nie dijauhkan daripada perkara2 duniawi dan juga bisikan syaitan..."

tambah dia lagi..."berusahalah.... kerana usaha itu lebih manis untung nya....kerana ianya datang daripada titik peluh kita sendiri....Insya-Allah, Allah akan membalas usaha kita dengan rezeki yg halal..."

No comments:

Post a Comment