Friday 16 July 2010

rezeki....

setiap kali kita beroleh untung atau kegembiraan ataupun mendapat rezeki... sebaiknya mengucap "Alhamdulillah" ... walaupun rezeki itu sedikit atau tidak seperti yang kita inginkan... bersyukur dengan nikmat dan pemberianNya , insya-Allah ada lagi kenikmatan yang akan menyusuli....

... pada 15 Julai yang lepas, aku menyahut seruan komplot kawan dari sebuah forum pancing, namanya bob... seperti yg dirancangkan, komplot semua berkumpul di tempat penurunan bot di Kuala Tutong pada jam 630am.... cuaca amat mengizinkan kami semua ...Alhamdulillah....

(taken using BB)

nie gamba yg sempat aku rakamkan pada pagi tersebut.... sunrise nya cukup menyegarkan...
sambil menunggu komplot yg lain sampai, aku pon ambil kesempatan utk survey2 kot2 ada port baek utk xtvt memancing dikawasan sekitar..... fuhhhhh...cukup baek tempat tue, ada sebuah jeti , port baek tue....sampaikan aku terlupa utk mengambil beberapa foto tempat tue...sayang sekali... tapi takpe... insya-Allah next time aku amik gamba, kalu aku ada kesana lagi...

tetap jam 7am kitaorang pon berlepas dari tempat penurunan bot menuju ke destinasi pertama utk menganjun....cari ikan2 utk dijadikan umpan.... cuaca dan keadaan air cukup tenang.... bot pon lancar membelah kesunyian pagi.... :D

selepas puas hati dengan jumlah ikan2 umpan, kitaorang pon bergerak mencari spot2 ikan tenggiri , tongkol dan sebagainya..... Alhamdulillah....belum lama si bob melabuhkan pancing nya dengan menggunakan teknik hanyut, dia mendapat tenggiri pertama d spot pertama....

sama gak aku terlupa nak amik gamba , pasal masa tue gak aku tengah melayan utk menaikkan ikan merah...hehehhehe... lebih malas nak kotorkan dan membusukan henpon dgn bau ikan hehehehhee...



dipendekkan cerita..... nie lah sebahagian hasil tangkapan kitaorang hari tue....Alhamdulillah.....
dan insya-Allah aku akan ikut serta lagi komplot diaorang next time.... hehehehhe.....paling cikai pon nak try mancing malam plak.... kuar petang jumaat balit pagi2 sabtu....

dan insya-Allah next time , aku akan amik banyak lagi gamba masa di laut....ofcos masa bertarung ker... or video ....hehehhehe.... insya-Allah...

No comments:

Post a Comment